Terima kasih

Terima kasih kepada yang singgah diblog ini..

Thursday, May 30, 2013

Resepi Lasagna


Bahan Sos Merah & Cara-cara

Daging cincang ( saya guna daging ayam berger + sosaj ayam) cincang halus.
Sos Prego yg untuk spageti ( saya guna setin)
Cendawan butang di potong dadu
Bawang putih & bawang besar putih dicincang halus
oregano & lada hitam ( saya tak letak sebab x de )
Keju Mozzarela
Keju Pamesan ( saya x letak sebab tak de )
garam secukupnya
Minyak zaiton untuk menumis ( saya guna minyak masak je)
Panaskan minyak, masukan bawang putih & bawang besar.. masukan sos prego, cendawan , garam, akhir sekali masukan black paper & oregano (klu ada.. Inti Merah klu boleh biar basah sikit supaya kulit cepat lembut.

Sos Putih 
2 sudu mentega
2 sudu besar tepung gandum
250 gm susu segar / full cream
garam secukupnya

Cairkan mentega, masuknan tepung kacau sebati , masukan susu dan garam masak hingga pekat.
Cara melapis:-
ini cara saya, sedia kan loyang ..letak inti merah..tutup dengan kepingan lasagna .. letak inti merah , kemudian sos putih ,kemudian keju mozzela.. ulang hingga habis..

bakar dlm oven yg telah dipanaskan terlebih dahulu..kepanas oven ikut oven masing2..saya guna 180 darjah celcius selama 25- 30 min.. selamat mencuba..
Resepi ini saya ikut apa yang ada di rumah sahaja.

No comments:

Post a Comment