Terima kasih

Terima kasih kepada yang singgah diblog ini..

Wednesday, July 15, 2009

Ayam Panggang Madu


He..he.. atas permintaan orang dalam perut maka aku gagahkan jua memanggang ayam nie.. sebenarnya bukan setakat permintaan tekak sendiri, tapi dah lama si Wajihah a.k.a angah nie minta buat ayam panggang.. al maklumlah sejak ada oven baru kan..he..he.. maka terhasil le ayam panggang madu yg tak seberapa menjadi.. tapi tengok angah berselera sungguh makan.. bukan apa si angah nie memilih sikit dalam hal-hal makan nie asyik2 KFC, Pizza naik kembang tekak mama nie nak ooi....

Resepi nie aku main bantai jek..kebetulan aku singgah kat pasar TTDI masa cari bahan2 buat kek, jumpa gerai jual segala rempah ratus.. aku sesaja tanya rempah tuk ayam untuk nasi ayam ada tak, ada dua jenis satu yg siap pack kering punya dan satu yg dibancuh. Aku pun ambil yang kedua2nyalah.. maka terhasil le ayam panggang yg tak seberapanya nie.. resepinya aku rasa sama jek dengan ayam panggang yang lain cuma tambah madu dan bakar sampai garing. untuk menambah kan sampah sampahnya..he..he.. aku gorengkan kentang dan carrot dengan mentega sekejap.. pas tu tabur oregano.. bila ayam dah masak masuk kan aje kentang tu kat sebelah ayam.. jadi gak ayam panggang aku, walaupun tak sesedap kenny rogers..

No comments:

Post a Comment